5.12.16

Τάρτα Μανταρίνι με σοκολατένια ζύμη

Τα μανταρίνια είναι στα καλύτερά τους.
Μου αρέσουν πολύ γιατί με μια τόση δα μπουκίτσα μπορείς να αλλάξεις τελείως το όποιο αίσθημα γεύσης έχεις εκείνη την στιγμή στο στόμα σου (πικρό, αλμυρό, γλυκό, ουδέτερο...) με μια έκρηξη δροσιάς και αρώματος.  Το άρωμα δε, της φλούδας τους ακαταμάχητο.

Για ένα λοιπόν γλυκάκι με πολύ φίνα γεύση και εξαίσιο άρωμα τα μανταρίνια είναι ότι πρέπει.

Τάρτα με κρέμα μανταρινιού και σοκολατένια ζύμη


Για την ζύμη
350 -380 γραμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
80 γραμ. βούτυρο αγελάδος ανάλατο,
80 γραμ. ελαιόλαδο καλής ποιότητας,
1 μεγάλο αυγό,
ξύσμα από ένα μεγάλο ακέρωτο πορτοκάλι,
2,5 κουταλιές τυρί κρέμα,
2,5 κουταλιές κακάο σκόνη,
2,5 κουταλιές ζάχαρη λευκή.

Για την κρέμα μανταρινιού
χυμός από 7-8 μανταρίνια μετρίου μεγέθους (ή 4 μεγάλα)
ξύσμα από τα 4 μανταρίνια (ειδικά αν είναι  λίγο πιο χοντρόφλουδα)
3 μικρά αυγά και 1 ασπράδι,
3 κουταλιές ζάχαρη λευκή ψιλή (ή ζάχαρη με στέβια)
1/4 κοφτό κουταλάκι βανίλια κρυσταλλική,
40 γραμ. βούτυρο αγελάδος λιωμένο,
4 κουταλάκια αλεύρι για όλες τις χρήσεις,

Αρχικά έφτιαξα την ζύμη μου ανακατεύοντας τα υλικά μου σε μια λεκάνη πρόσμειξης.
Το σημαντικότερο είναι ότι το ξύσμα του πορτοκαλιού το άφησα με την ζάχαρη για 10 λεπτά ώστε να αναμειχθούν τα αιθέρια έλαια της φλούδας.

Στη συνέχεια προστέθηκαν όλα τα υπόλοιπα υλικά και πήρα μια ζύμη σκούρας εμφάνισης χάρη στο κακάο και την οποία έβαλα στο ψυγείο για 12 ώρες.

Δηλαδή την έκανα το πρωί και την χρησιμοποίησα πια το απογευματάκι που ήθελα να ετοιμάσω το γλυκό.

Μπορεί να μείνει άνετα στο ψυγείο τυλιγμένη σε αντικολλητικό χαρτί και μέσα σ' ένα σακουλάκι και 24 ώρες.
Απλώς θα την βγάλετε να ξεπαγώσει για 15-20 λεπτά και μετά θα την στρώσετε στην ταρτιέρα σας αφού την ανοίξετε πάνω σε αντικολλητικό χαρτί.

Όταν έκανα αυτή η διαδικασία του ανοίγματος. μετέφερα με το χαρτί πάνω στην ταρτιέρα, ίσιωσα κόβοντας μ' ένα μαχαίρι τα πλαϊνά ώστε να είναι ομοιόμορφα και την τρύπησα μ' ένα πιρουνάκι σε διάφορα σημεία εντός.

Την έβαλα για 7-8 λεπτά για ψήσιμο σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς με αέρα.
Την έβγαλα με προσοχή (καθώς καίει από το ψήσιμο) και έριξα μέσα την κρέμα μανταρινιού που ήδη είχα ετοιμάσει.

Πλυμένα καλά τα μανταρίνια, από τα οποία πήρα το ξύσμα που ήθελα και μετά τα έστυψα.
Κατόπιν τα σούρωσα και ανακάτεψα με τον αυγοδάρτη όλα μαζί τα υλικά μου (χυμό, ξύσμα, αυγά, ζάχαρη, βανίλια, βούτυρο λιωμένο) και σταδιακά πρόσθεσα και το αλεύρι, ανακατεύοντας συνεχώς με τον αυγοδάρτη ώστε να διαλυθεί όσο το δυνατόν πιο καλά μέσα στο μείγμα.


΄'Εριξα το μείγμα στην ελαφρώς ψημένη βάση μου και στην συνέχεια μετέφερα και πάλι την τάρτα με πολύ προσοχή (γιατί είναι πολύ υγρό το μείγμα) και πάλι στον φούρνο.

Άφησα να ολοκληρωθεί το ψήσιμο για 20-25 λεπτά ακόμη, μέχρι δηλαδή που σταθεροποιήθηκε πλήρως η κρέμα και ρόδισε η επιφάνειά της.
Φουσκώνει αρκετά χάρη στα αυγά αλλά μετά κάθεται σε φυσιολογικά επίπεδα.


Όταν κρύωσε αρκετά ήταν έτοιμη για σερβίρισμα.
Πολύ αρωματική και με φίνα γεύση χάρη στο μυρωδάτο μανταρίνι.
Αξίζει να την δοκιμάσετε.
Καλή εβδομάδα σε όλες και όλους.

Υ.Γ. την ζύμη που μου έμεινε την έκανα μπισκότα-ανθρωπάκια, κόβοντας μ' ένα κουπ πατ, τα οποία και "ταξίδεψαν" μέχρι το σχολείο :-)

18 σχόλια:

  1. Πω πω..φαντάζομαι άρωμα και γεύση από τα μανταρίνια!!!

    (σαν τη τάρτα τυριών μου είναι χαχαχα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη μετά την τάρτα τυριών σου...πρέπει οπωσδήποτε να περάσεις και σε μια γλυκιά εκτέλεση.
      Η συγκεκριμένη είναι ιδανική πιστεύω για την εποχή.

      Διαγραφή
  2. Προσγειώθηκαν στο σπίτι μελομακάρονα και κουραμπιέδες από νέο έτος άλλα γλυκά. Ευτυχώς τα μανταρίνια κρατούν ακόμη για πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχαμε κι' εμείς μια τέτοια "προσγείωση" Ξανθή μου. Αλλά φέτος έχω αποφασίσει ότι τέτοια γλυκάκια δεν θα φτιάξω...οπότε με τα "προσγειωμένα" θα πορευτούμε για όλο το υπόλοιπο διάστημα και με ότι άλλο εγώ σκαρώσω.
      Τα μανταρίνια είναι θαύμα τούτες τις ημέρες. Όλα όσα αγόρασα (και μου χάρισαν) ήταν γλυκά και χωρίς καθόλου κουκούτσια.

      Διαγραφή
  3. Λουκούμι!!!! Πρέπει να είναι νοστιμότατη η τάρτα σου Πηνελόπη!!
    Καλό μήνα και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ότι πρέπει για να μυρίσει μανταρίνι το σπίτι Κική μου!!!
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  4. Τα μανταρίνια τα λατρεύουν και οι μικρές κυρίες!
    Βασικά είναι αυτό ακριβώς που λες Πηνελόπη μου, δροσερά και πάρα πολύ αρωματικά!
    Εξαιρετική η τάρτα σου!
    Η ζύμη δείχνει φανταστική και ο συνδυασμός κακάο με εσπεριδοειδή είναι πολύ αγαπημένος!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τότε να τους την σκαρώσεις τούτη την ταρτούλα Ερμιόνη μου και να τους πεις ότι μια κυρία που τις συμπαθεί πάρα πολύ θέλει να την δοκιμάσουν για να δει αν τους άρεσε :-))))
      Φιλιά πολλά κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  5. Και σοκολάτα και μανταρίνια, φαντάζομαι το άρωμα της τάρτας και με δυσκολία συγκρατούμαι να μην την φτιάξω...ΤΩΡΑ! Πολύ ωραίος συνδυασμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάλι Αμαλία μου (για να ευλογήσω τα γένια μου...) θα σου έλεγα να την φτιάξεις άμεσα.
      Καλή εβδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
  6. Αχ, το μανταρίνι είναι στα φόρτε του.Το αγαπημένο μου που κρατάει και τόσο λίγο. Φίνα όντως η τάρτα σου με σωστή αναλογία μπισκοτένιας ζύμης και γέμισης. Μου αρέσει πολύ έτσι λεπτή που είναι!!! Παγωτό δεν έχει στο σερβίρισμα? χαχαχαχαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τα ωραία έχουν κι' ένα τέλος Χρυσαυγή μου!
      Αλλά αυτό είναι η "μαγεία" της εποχικότητας των φρούτων και των λαχανικών...αλλιώς δεν θα είχαν την αξία που έχουν :-))
      Παγωτό δεν είχα πρόχειρο...αλλά να σου πω κιόλας μου άρεσε καλύτερα έτσι σκέτη καθώς ήταν άκρως αρωματική.
      Τους χαιρετισμούς μου και καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  7. Η κρέμα μανταρινιού πολύ λαχταριστή σε συνδυασμό με την σοκολατένια τάρτα ακαταμάχητη!!
    Φαντάζομαι την γεύση της και τα αρώματά της!
    Καλό βράδυ Πηνελόπη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Μάχη μου.
      Νομίζω πως ήταν πραγματικά ένα πολύ καλό γλυκάκι για την εποχή που διανύουμε!
      Χαιρετισμούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  8. Φαίνεται νοστιμότατη! Και τι άρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως τα γράφεις Μαρία μου...
      Καλημέρες πολλές και καλή σου εβδομάδα (και καλή επιτυχία στον διαγωνισμό).

      Διαγραφή
  9. πωπω, φανταστικός συνδυασμός μανταρίνι με κακό. σούπερ αρωματικό αλλά και γευστικό αποτέλεσμα! θα το δοκιμάσω σίγουρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα χαρώ πολύ να την δοκιμάσεις Ευαγγελία.
      Και φυσικά να ακούσω και την κριτική σου :-)
      Καλημέρα να έχεις και καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή