25.4.17

Πατατόπιτες....

Τις ημέρες που πέρασαν έκανα πολλά και διάφορα μαγειρέματα στην κουζίνα μου, αλλά όπως φαίνεται μιαν υπερκόπωση την έπαθα γιατί τώρα βλέπω κατσαρόλα και στρίβω γωνία :-))

Με έπιασε ο καιρός και δεν θέλω με τίποτε να καταγίνομαι εντός των ορίων της κουζίνας και καθώς "έρχεται" και η ώρα των θερινών αλλαγών με: χαλιά, κουρτίνες, ρούχα, παπλώματα και όλα τα σχετικά λέω να αφήσω την ηλεκτρική κουζίνα στην ησυχία της και να "αλλάξω τα φώτα" στο πλυντήριο, που έτσι κι' αλλιώς δεινοπαθεί κι' αυτό το καημένο!!

Γρήγορα και απλά μαγειρέματα ώστε να έχουμε κι' ένα συμπληρωματάκι την επομένη μέρα...είναι ο στόχος κάθε διημέρου, οπότε την συνταγή που θα δείτε, την σκάρωσα λίγο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα, αλλά είναι παντός καιρού με κάποιες προσθήκες, όπως θα διαβάσετε πιο κάτω.

Πατατόπιτες (νηστίσιμες) ή όχι (όπως εσείς τις θέλετε)


Υλικά για 15 κομμάτια (ανάλογα με το μέγεθος).
Για την γέμιση
4-5 πατάτες μέτριου μεγέθους βραστές,
1 κρεμμύδι κόκκινο ψιλοκομμένο,
1 πιπεριά πράσινη ή κόκκινη ψιλοκομμένη επίσης,
3-4 κλαράκια άνηθο ή μάραθο ψιλοκομμένο,
1 κουταλιά δυόσμο αποξηραμένο,
1/2 κουταλάκι γλυκού, αλάτι, πάπρικα γλυκιά, κουκουμά και σκόνη σκόρδου
2 κουταλιές ελαιόλαδο.

Για την ζύμη
450 γραμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
120 γραμ. αλεύρι κίτρινο,
1/2 ποτήρι ελαιόλαδο ή αραβοσιτέλαιο,
2/3 ποτηριού νερό,
1 ποτηράκι κρασιού τσίπουρο ή ρακή,
1 και 1/2 κουταλάκι ρίγανη αποξηραμένη,
1/2 κουταλάκι αλάτι.

Επιπλέον υλικά: λίγο ελαιόλαδο, 2 κουταλάκια παπαρουνόσπορος (1 αυγό και μια κούπα τριμμένο τυρί αν δεν χρειάζεται να γίνουν νηστίσιμες).

Αρχικά έβρασα τις πατάτες (καθαρισμένες) μέχρι να μαλακώσουν. Τις σούρωσα και τις άφησα να κρυώσουν.

Στη συνέχεια καταπιάστηκα με τη ζύμη, βάζοντας μέσα σε μια λεκάνη όλα μου τα υλικά εκτός από το λάδι το οποίο πρόσθετα σταδιακά μέχρι που πήρα μια εύπλαστη και μυρωδάτη ζύμη.
Την άφησα για μισή ώρα να ξεκουραστεί και  πέρασα στην φάση της γέμισης.


Σε βαθύ τηγάνι έβαλα το λάδι μου να ζεσταθεί και έριξα μέσα το κομμένο κρεμμύδι και την πιπεριά να σοταριστούν παρέα με μπαχαρικά μου.
Κατόπιν έβαλα τον ψιλοκομμένο άνηθο, τον δυόσμο και το αλάτι και τα μαγείρεψα για 2-3 λεπτά ακόμη.
Μετά πρόσθεσα το μείγμα από το τηγάνι μέσα στις λιωμένες μ' ένα πιρούνι πατάτες, μαζί με το λαδάκι του.
Έτοιμη η γέμιση για τις πιτούλες μου.


Αν δεν χρειάζεται να γίνουν νηστίσιμες σ' αυτό το στάδιο μπορεί κανείς να προσθέσει και μια κούπα τριμμένο κεφαλοτύρι ή κεφαλογραβιέρα καθώς και ένα αυγό.

Καλό ανακάτεμα και  πάμε για το μοντάρισμα.

Κομματάκι ζύμης, σε μέγεθος μεγάλου καρυδιού, άνοιγμα με το πλαστηράκι πάνω σε λαδόχαρτο ή σε επιφάνεια ελαφρώς πασπαλισμένη με νισεστέ.
Μια-δυο καλές κουταλιές της σούπας γέμισης, τύλιγμα σε μισοφέγγαρο και κορδονάκι τις άκρες....και μέσα στο ταψί.
Ελαφρύ τρύπημα μ' ένα μικρό πιρουνάκι στην επιφάνεια της ζύμης, για να κάνω και σχεδιάκι  αλλά και να μην φουσκώσουν ανομοιόμορφα.


Τις συγκεκριμένες τις άλειψα με λίγο ελαιόλαδο και πασπάλισα λίγο παπαρουνόσπορο.
Εσείς προχωρήστε σύμφωνα με τα γούστα αλλά και τα διαθέσιμα υλικά.
Σουσάμι, μαυροσούσαμο αλλά και μαραθόσπορος τους ταιριάζουν πολύ.


Ψήσιμο στους 170 βαθμούς για 20-25 λεπτά, με αέρα σε προθερμασμένο φούρνο.
Μια ωραία πιτούλα για όλες τις ώρες.
Καλή απόλαυση σας εύχομαι. 

10 σχόλια:

  1. χαχα, κ εγώ έφτιαξα πατατόπιτα τη μεγάλη εβδομάδα και πραγματικά έχει συγκλονιστική γεύση! άσε...μη μιλάς για κούραση...σε νιώθω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευαγγελία μου, από πίτες άλλο τίποτε!
      Τις θεωρώ την πιο εύκολη λύση, για γρήγορο φαγητό.
      Σήμερα έκανα τάρτα με μάραθο και ανθότυρο και καθώς είχα και έτοιμα μπιφτέκια, φάγαμε μια χαρά!
      Καλό μήνα σου εύχομαι και καλά ξεμπερδέματα με τις δουλειές μας...

      Διαγραφή
  2. Με πολλή μεγάλη ακρίβεια με κάλυψες, βλέπω κουζίνα και στρίβω από την άλλη μεριά, μόνο εύκολα φαγητά για λίγο, μην σου πω και για όλο το καλοκαίρι!!
    Οι πατατόπιτες σου πολύ λαχταριστές με το σπιτικό φύλλο!!
    Πολλύς χαιρετισμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάχη μου, είναι η εποχή τέτοια!! Γι' αυτό και σε κάλυψα.
      Άσε που με την ξαφνική ζέστη που έπιασε πρέπει όλα να γίνουν πολύ γρήγορα. Εμείς ετοιμαζόμαστε και για ένα ταξίδι σε λίγες ημέρες οπότε, όλα πρέπει να τα κάνω ακόμη πιο γρήγορα...
      Καλό μήνα εύχομαι και στέλνω και τους δικούς μου χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  3. Εγώ πάλι με τόση κούραση δε θέλω να κάνω τίποτα, ούτε ρούχα, ούτε χαλιά...τίποτα όμως χιχι!
    Τι όμορφες που είναι οι πατατόπιτες σου Πηνελόπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, όση κούραση κι' αν έχω...αδυνατώ να αφήσω πίσω τις εποχιακές δουλειές γιατί μετά τα πράγματα θα είναι ακόμη πιο δύσκολα με την ζέστη.
      Τους βάζω πρόγραμμα και προχωρώ απέχοντας από άλλες δράσεις ...
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλό σας μήνα.

      Διαγραφή
  4. τελειααααα!! τι ωραια και γευστικα πιτακια!!!
    μη λες για καθαριοτητα και δουλειες !! φτανειιι!! δεν παλευονται!!
    μονο για τετοια πιτακαι αξιζει να μπεις κουζινα ολη μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν λέω...δεν λέω... Αναστασία μου.
      Αλλά βρε κορίτσι είναι εκεί στην γωνία και μας καρτερούν με το "δόκανο" στο χέρι :-)))
      Δεν γίνεται να τις αγνοήσω τουλάχιστον εγώ σαν χαρακτήρας.
      Τα φιλία μου και τις ευχές μου για έναν ωραίο Μάη.

      Διαγραφή
  5. Ωωωω, τις πατατόπιτες τις λατρεύω και οι δικές σου Πηνελόπη μου φαίνονται νοστιμότατες!!
    Όσο για τις δουλειές ...ούφφφ,κουράστηκα και σήμερα το απόγευμα αυτό έκανα πάλι !!!
    Καλό μήνα & φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εποχή φταίει Κική μου...η άτιμη η εποχή.
      Και εμάς εδώ μας έπιασαν κάτι απότομες ζέστες, 29 βαθμούς έδειχνε σήμερα το θερμόμετρο στο αυτοκίνητο και ήταν στην σκιά.
      Πως να μην σηκωθούν χαλιά και όλα τα σχετικά... Δεν γίνεται.

      Όσο για τούτες τις πιτούλες γίνονται εύκολα και ήταν και νόστιμες οι άτιμες (ακόμη και χωρίς τυράκι).

      Καλό μήνα και σ' εσάς και ότι πιο όμορφο.

      Διαγραφή