25.1.17

Μια πολύ γευστική φοκάτσα

Οι ζύμες είναι από  τις πολύ αγαπημένες γεύσεις μέσα στο σπίτι μας, καθώς αποτελούν "εύκολη λύση" για ένα σνακ στο σχολείο είτε για ένα απογευματινό-βραδινό μετά τα διαβάσματα και κάθε τύπου δραστηριότητες.
Μια μικρή προετοιμασία χρειάζεται και ένας συνδυασμός που συνήθως "γεννιέται" στο μυαλό μου τις ώρες που είμαι σε αναμονή ή κάνω κάποια άλλη δουλειά που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αυτοσυγκέντρωση όπως το σιδέρωμα για παράδειγμα :-))

Έτσι μου "βγήκε" λοιπόν η ακόλουθη φοκάτσα (ή φοκάτσια για άλλους) καθώς δεν ήθελα αλλαντικά και σάλτσες για το βραδινό...

Ζυμαράκι, φρέσκα τοματίνια-βελανίδια, ρίγανη, παραρουνόσπορος (είχε προηγηθεί βέβαια επίσκεψη για προμήθειες στο μπαχαριτζίδικο της περιοχής μας και έτσι υπήρχε διαθέσιμος όταν τον θέλησα) λαδάκι, τυράκια...

Φοκάτσα με μπλε τυρί, φέτα, ντοματίνια και ρίγανη


Επί το έργον λοιπόν...
Για την ζύμη της χρειάστηκα:
450 γραμ. αλεύρι για όλες τι χρήσεις,
80 γραμ. σιμιγδάλι χονδρό (3 κουταλιές της σούπας είναι περίπου)
350 γραμ. νερό,
1/2 φλιτζάνι γάλα φρέσκο και ελαφρώς χλιαρό,
1/2 φλιτζάνι ελαιόλαδο,
1 κουταλάκι κοφτό αλάτι,
1/2 κουταλάκι ζάχαρη,
1,5 φακελάκι ξηρή μαγιά,
1 κουταλάκι ρίγανη αποξηραμένη (ή θυμάρι)
1 κουταλάκι παπαρουνόσπορο,

Για την επικάλυψη της:
20-25 ντοματίνια βελανίδια (ή στρογγυλά αλλά όχι πολύ μεγάλα)
120 γραμ. μπλε τυρί,
80 γραμ. φέτα σκληρή,
1 κουταλάκι ρίγανη,
1/2 κοφτό κουταλάκι πάπρικα γλυκιά (προαιρετικά)

Προσωπικά την ζύμη την ετοίμασα στον αρτοπαρεσκευαστή μου στο πρόγραμμα ζυμώματος με όλα τα υλικά μαζί.  Αν τώρα την κάνετε με το χέρι, θα ανακατέψετε αρχικά την μαγιά με το χλιαρό γάλα (προσοχή όχι ζεστό γιατί θα "καεί" η μαγιά και δεν θα φουσκώσει τη ζύμη). Μετά θα ανακατέψετε με όλα τα υπόλοιπα υλικά ενσωματώνοντας τελευταίο το σιμιγδάλι με το λάδι και θα δουλέψετε και πάλι για λίγο.
Το ζυμάρι δεν πρέπει να βγει πολύ σφιχτό. πρέπει να μοιάζει κάπως σαν αρκετά σφιχτός χυλός. Θα κολλάει δηλαδή κάπως στα χέρια γι' αυτό και τα λαδώνουμε αρκετά όταν τον απλώνουμε.

Μόλις είναι έτοιμο, το σκεπάζετε και το βάζετε σε ζεστό μέρος (ας πούμε τον φούρνο σας λίγο προθερμασμένο) για μία ώρα, για να φουσκώσει.


Στη συνέχεια και αφού μετά από μία ώρα και δέκα λεπτά το ζυμάρι μου ήταν έτοιμο, έστρωσα σ' ένα τετράγωνο μεγάλο ταψί, αντικολλητικό χαρτί ψησίματος και το ράντισα με ελαιόλαδο.
Με λαδωμένα χέρια το άπλωσα σε όλη την επιφάνεια και έστρωσα επίσης με λαδωμένα χέρια τη ζύμη μου σε όλη την επιφάνεια του ταψιού όσο πιο ομοιόμορφα γινόταν.

Πάνω στη ζύμη πασπάλισα πάλι ρίγανη και έβαλα τα ντοματίνια με αποστάσεις ίσες μεταξύ τους, πιέζοντας ελαφρώς μέσα στο ζυμάρι,
Από πάνω έτριψα με τα χέρια το μπλε τυρί και μετά τη φέτα. Στο σημείο αυτό αν θέλετε μπορείτε να πασπαλίσετε και με λίγη πάπρικα γλυκιά (προσωπικά δεν έβαλα και το σκέφτηκα μετά).


Έβαλα το ταψί πάλι σε ελαφρώς προθερμασμένο και σβηστό φούρνο, για μία ώρα, ώστε να ξαναφουσκώσει η ζύμη μου και μετά έψησα στους 170 βαθμούς για 25 λεπτά με αέρα.
Μέχρι δηλαδή που είχε αρχίσει να ροδίζει η επιφάνεια της ζύμης και φυσικά είχαν μαλακώσει τα ντοματίνια και τα τυριά μου. Άφησα να κρυώσει για 10 λεπτά και έτοιμο προς κατανάλωση!


Περιττό να σας πω, πως έγινε ανάρπαστη τούτη η φοκάτσα.
Δεν έμεινε ούτε ψίχουλο για την επόμενη μέρα (όπως υπολόγιζα για κολατσιό στο σχολείο) και γι' αυτό πιστεύω πως θα άξιζε να την δοκιμάσετε.
Ο κόπος της  είναι ελάχιστος (πέρα ίσως από το ζύμωμα) και τα υλικά της είναι όλα πολύ αρμονικά συνδυασμένα.
Καλή σας απόλαυση αν το αποφασίσετε.

12 σχόλια:

  1. Λατρευω οτιδηποτε γινεται με ζυμαρι.το απολαμβανω το ζυμωμα.αν και τα χερια μου πολλες φορες με προδιδουν.η φοκατσα ομως ειναι ευκολη νοστιμοτατη και οπως ειπες Πηνελοπη μου ωραια ιδεα για κολατσιο για τα εγγονακια μου.να εισαι καλα και να περνατε ομορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α και εμείς εδώ την έχουμε την τρελή αδυναμία μας σε κάθε αφράτο και αρωματικό ζυμαράκι, Λίτσα μου.
      Το συγκεκριμένο δε, έκανε θραύση όπως ήδη έγραψα μέσα στο post.
      Νομίζω (αν αρέσει στο μπλε τυρί στα εγγόνια σου) θα έχεις ένα ωραίο και γρήγορο κολατσιό.
      Χαιρετισμούς σου στέλνω.
      Καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  2. Με κέρδισες από τον τίτλο! Ότι έχει μπλέ τυρί το λατρεύω. Πολύ ωραία και εύκολη η φοκάτσια σου Πηνελόπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου οι δηλωμένοι λάτρεις της γεύσεις του μπλε τυριού, εδώ θα βρουν ίσως μια ακόμη ωραία εφαρμογή του! Για κάνε καμιά δοκιμή και πες μου...

      Διαγραφή
  3. Τι ωραία ιδέα η φοκάτσια, το όνομα και μόνο μας στέλνει εκδρομή στην Ιταλία :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε Άρη μου...και εμείς τις ίδιες σκέψεις κάναμε για το ταξίδι!
      Η Ιταλία δε, είναι από τις χώρες που έχουμε αγαπήσει για πολλούς και διάφορους λόγους... τώρα βάλε και την συγκεκριμένη φοκάτσα μέσα σ' αυτούς :-))

      Διαγραφή
  4. Ωχ ωχ ωχ ..μπλε τυρί...με διέλυσες!!!! Σούπερ φοκάτσα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη...φτιάξε την.
      Είναι εξαιρετική από κάθε άποψη :-))
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  5. Έχει όλα όσα αγαπώ!Είμαι από αυτές που αγαπούν τέτοια πραγματάκια, προτιμώ να τρώω σάντουιτς και τέτοιες κατασκευές παρά φαγητό, ίσως γι' αυτό παχαίνω αν και αποφεύγω.Λατρεύω το μπλε τυρί και το έχω στο..ψωμί κάθε μέρα σαν πρωινό.Θα φτιάξω τη φοκάτσα σου ΣΙΓΟΥΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου καλή, όλοι εμείς οι "αφρατούληδες" είμαστε και αγαπησιάρηδες(!!!) οπότε μας συγχωρούν ενδεχομένως οι άνθρωποι που μας αγαπούν τα όποια επιπλέον κιλά μας. Αρκεί να μην μας επιβαρύνουν πολύ σε θέματα υγείας.
      Αν την φτιάξεις θα περιμένω να μάθω αν σου άρεσε.
      Τα φιλιά μου και την ιδιαίτερη αγάπη μου σου στέλνω.
      Καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  6. Πολύ γευστικό αποτέλεσμα πράγματι!
    Τα ωραία τυριά σε συνδυασμό με τα ντοματίνια δίνουν φανταστική γεύση σε μια ούτως ή άλλως υπέροχη βάση!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκεί που δαγκώνεις μυρωδάτο ψωμάκι και πικάντικο τυράκι...έρχεται από δίπλα η "έκρηξη" από το ψημένο ντοματίνι και σου κάνει την έκπληξη (!!) Ερμιόνη μου.
      Το δικό μου μικρό αγόρι (όχι ότι το μεγάλο πήγε πίσω...) κόντεψε να φάει μισό ταψί μονάχο του.
      Για δοκίμασε με τις αγάπες σας και να δούμε αν θα του αρέσει αυτή, η κάπως ιδιαίτερη πίτσα.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή