19.11.16

Γρήγορη μπουγάτσα ...για την υπογλυκαιμία

Τα φύλλα κρούστας που έχουν περισσέψει, τυλιγμένα καλά σε μεμβράνη φαγητού και μετά σε μια ναυλον σακούλα επίσης καλά κλεισμένη, μπορούν να διατηρηθούν μια χαρά στην συντήρηση του ψυγείου για 5-6 ημέρες. Αν  λοιπόν σας έχει μείνει φύλλο κρούστας από μια πίτα και θέλετε να γλυκαθείτε... μια γρήγορη και εύκολη μπουγάτσα είναι ότι πρέπει, ειδικά το απογευματάκι που η υπογλυκαιμία έχει κάνει την εμφάνισή της ;-))

Παραλλαγές για γρήγορη μπουγάτσα θα βρείτε αρκετές αν ψάξετε σε όλα τα μαγειρικά blogs και sites, προσωπικά επέλεξα αυτήν που χρησιμοποιεί ζαχαρούχο γάλα, καθώς είχα διαθέσιμο.


Τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν:
1/2 πακέτο φύλλο κρούστας (όχι το χοντρό)
1 κουτί γάλα ζαχαρούχο,
1 φορά το κουτί του γάλακτος γεμάτο νερό,
1 φορά το κουτί του γάλακτος γεμάτο γάλα φρέσκο,
1 λοβό βανίλιας (τα σποράκια του)
3 κουταλιές σιμιγδάλι ψιλό,
2 αυγά μεγάλα,
ξύσμα από ένα μεγάλο πορτοκάλι ακέρωτο,
80 γραμ. βούτυρο για το ταψί και τα φύλλα
15 γραμ. βούτυρο για την κρέμα.

Για την εκτέλεση:
Αρχικά σε μια κατσαρόλα έβαλα το ζαχαρούχο με το νερό και το φρέσκο γάλα να ζεσταθούν και να ανακατευτούν σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά. Έριξα μέσα τα σποράκια βανίλιας και το ξύσμα πορτοκαλιού και ανακάτεψα καλά.

Στη συνέχεια πρόσθεσα το σιμιγδάλι λίγο-λίγο και πριν δείξει το μείγμα ένδειξη βρασμού το κατέβασα από την φωτιά. Είναι σαν μια ελαφριά κρέμα.

Σ' αυτό το σημείο έριξα και τα 15 γραμ. βούτυρο, που αναλογούσε στη κρέμα, και νέο ανακάτεμα.

Άφησα λίγο να κρυώσει και μ' ένα κουταλάκι πήρα λίγο μείγμα και το ανακάτεψα με τ' αυγά, αφού προηγουμένως τα είχα χτυπήσει καλά μέσα στο μπολ τους.

Εδώ χρησιμοποίησα την λογική του αυγολέμονου. Λίγο ζεστό μείγμα στο αυγά, χτύπημα και μετά το μείγμα αυγών μέσα στην χλιαρή κρέμα, έτσι ώστε να μην έχουμε "ψήσιμο" του αυγού όταν θα βρεθεί μέσα στη ζεστή κρέμα. Καλό ανακάτεμα και πάλι ώστε να ενωθούν όλα τα υλικά αρμονικά.


Κατόπιν πήρα τα φύλλα κρούστας.
Σε καλά βουτυρωμένο ταψί 25αρι, έκοβα φύλλα σε κομμάτια και φρόντισα να καλύψω τον πάτο του αλλά και να έχω αρκετό φύλλο παντού, ομοιόμορφα στρωμένο.


Έλιωσα το βούτυρο μου και το έχυσα σιγά-σιγά πάνω σε όλα τα φύλλα, φροντίζοντας να βραχούν όλα. Αμέσως μετά έψησα τα φύλλα (μόνον τα φύλλα) με αέρα στους 170 βαθμούς μέχρι που ρόδισαν ελαφρώς.


Έβγαλα το ταψί με προσοχή από τον φούρνο και από πάνω έριξα την κρέμα που είχε στο μεταξύ ετοιμαστεί, φροντίζοντας  και αυτή τη φορά να πάει μείγμα παντού πάνω στα φύλλα μου.


Έψησα και πάλι αέρα για 15 λεπτά μέχρι που η κρέμα άρχισε να σταθεροποιείται και να ροδίσει.


Έκλεισα τον φούρνο, άφησα 5 λεπτάκια να σταθεί, έκοψα κομμάτια τριγωνικά και πασπάλισα με μπόλικη ζάχαρη άχνη και κανέλα ανακατεμένες.


Φλιτζάνι καφές από δίπλα... και όλα φάνηκαν γύρω μας πιο γλυκά :-)).
Καλό σας βράδυ, καλή Κυριακή και καλή απόλαυση αν αποφασίσετε να την κάνετε.

16 σχόλια:

  1. Πάντα βλέπω κάποια πράγματα σε ακατάλληλες ώρες, πως το καταφέρνω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα!!! ειναι υπεροχη αυτη η μπουγατσα κ πανευκολη !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλο δίκιο έχεις Αναστασία μου. Και γι' αυτό της αξίζει πάντα μια αναφορά σε ώρες υπογλυκαιμίας!

      Διαγραφή
  3. Μόλις γύρισα από το κτήμα και την..υπογλυκαιμία μου την έχω για τέτοια μπουγάτσα. Δεν έχω τέτοιο γάλα οπότε..καλά που υπάρχει το Pinterest και αποθηκεύω ότι μου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα κι' εγώ σε τέτοια "φάση" την έφτιαξα αγαπημένη μου Αχτίδα! Στη φάση τώρα χρειαζόμαστε κάτι γλυκό... και ευτυχώς που υπήρχε το ζαχαρούχο στο ντουλάπι.
      Πολλούς χαιρετισμούς σας στέλνω.

      Διαγραφή
  4. Φαίνεται πολύ λαχταριστή!!
    Πηνελόπη τέτοιες γρήγορες συνταγές θέλουμε όταν έχουμε όλοι υπογλυκαιμία!!
    Καλό σου βράδυ και καλή εβδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε βεβαιώ Μάχη μου πως είχε επιτυχία και με τον "δύσκολο" της οικογένειας, ο οποίος ζήτησε να φάει το τελευταίο κομμάτι (μην και το φάει άλλος...).
      Οπότε τον έχω πάντα ως μέτρο σύγκρισης, για το πόσο καλό είναι το γευστικό αποτέλεσμα κάθε φορά.
      Καλό βράδυ σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  5. Αχ αυτή η γρήγορη μπουγάτσα... είναι όνειρο!! Μοναδική νοστιμια!!
    Γεια στα χέρια σου Πηνελόπη!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσείς εκεί στον Βορρά ξέρετε από καλή μπουγάτσα, αυτή είναι η αλήθεια Κική μου.
      Οπότε και αυτή, που είναι σχετικά σίγουρο το αποτέλεσμα που θα πάρεις, είναι μια ωραία παραλλαγή του αγαπημένου γλυκού με πολλούς θαυμαστές :-)
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  6. Αυτή τη μπουγάτσα έχω χρόνια να τη φτιάξω, πολύ καλά έκανες και την έβαλες Πηνελόπη, είναι απίθανη και πολύ-πολύ νόστιμη! Η...υπενθύμισή σου θα πιάσει τόπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες Αμαλία μου! Ήρθα εγώ να στην θυμίσω για να έχεις κάτι να "καταπιαστείς" μέσα στις μέρες :-))
      Και του χρόνου με το στόλισμα που είδα FB. Με υγεία και χαρά πάντα.

      Διαγραφή
  7. ΠΩΠΩΠΩ θαυμα εγινε και πρεπει να μυριζει φανταστικά!
    Καλημερα και καλή εδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως τα περιγράφεις έγιναν Αριάδνη μου και φυσικά με αρκετά γρήγορους ρυθμούς, πράγμα πολύ σημαντικό όταν θέλεις γλυκάκι άμεσα.
      Καλό βράδυ εύχομαι.

      Διαγραφή
  8. Ε που μας έσπασες την μύτη με την μυρωδιά της αλλά και το "κριτσανιστό" της φύλλο. Καλή εβδομάδα Πηνελόπη μου!

    www.artdecorationcrafting.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, πες πως όλα αυτά ήταν μέσα στις προθέσεις μου :-))) Χριστίνα μου.
      Είναι ωραία πρόταση για ένα χαλαρό απόγευμα που όλοι θέλουν κάτι για να γλυκαθούν.
      Τα φιλιά μου σου στέλνω.

      Διαγραφή