15.12.15

Φωλιές Κάστανου για τα Χριστούγεννα

Και αφού φτιάξαμε: χριστουγεννιάτικα μπισκότα, γεμιστά γλυκά ψωμάκια, κάναμε και μελομακάρονα με άρωμα λεμονιού για φέτος, πρέπει πω, πως είμαστε σωστοί με το πνεύμα το ημερών.
Α ξέχασα! Πήραμε πεσκέσι και κουραμπιέδες αμυγδάλου οπότε τα έχουμε όλα σχεδόν τα παραδοσιακά των ημερών
.
Όμως, είμαι λίγο ανήσυχο πνεύμα (κάτι που μάλλον ξέρετε όσοι με διαβάζετε) και ειδικά όταν έχω υλικά σε αναμονή ή σε περίσσεμα. Μπαίνω αυτόματα σε "πρίζα" για φάση πειραματισμών και δεν σταματώ τους συλλογισμούς μέχρι να το ολοκληρώσω μέσα στο μυαλό μου :-) για να πάει μετά και προς "εκτέλεση" στις κατσαρόλες και τα ταψιά μου.
Το τελευταίο λοιπόν εορταστικό πείραμα, θα μοιραστώ μαζί σας σήμερα.

Πεσκέσι μου ήρθαν επίσης και μπόλικα κάστανα, οπότε είπα να ασχοληθώ μαζί τους, μ' έναν διαφορετικό τρόπο...
Περίσσεμα είχα αλεσμένο καρύδι, από τα μελομακάρονα, καθώς και μισό (σχεδόν) φλιτζάνι από το μελένιο σιρόπι τους (που είχα κρατήσει από την προηγούμενη σε βαζάκι) οπότε το μυαλό πήρε στροφές (ανάποδες ή θετικές εσείς θα το κρίνετε...) και σκάρωσε :

Φωλιές Κάστανου με καρύδι, σιρόπι μελιού 
και για να συμπληρωθεί η εικόνα :-)) σάλτσα σοκολάτας.


Υλικά για 6 φωλιές:
1,5  κουταλάκι  βούτυρο αγελάδος ανάλατο,
1/2 φύλλο έτοιμης σφολιάτας (το υπόλοιπο μισό έγινε τυρόπιτες για το κολατσιό στο σχολείο)
200 γραμ. κάστανα βρασμένα (καθαρό βάρος) και ελαφρώς λιωμένα μ' ένα πιρούνι ή το χέρι.
Μιλάμε για 10-12 μεγάλα κάστανα δηλαδή.
80 γραμ. καρύδι χοντροαλεσμένο,
ξύσμα από μισό πορτοκάλι,
1/2 φλιτζάνι σιρόπι μελιού (εάν δεν σας έχει περισσέψει, όπως στην περίπτωσή μου, γίνεται πολύ εύκολα με ένα μέρος νερό, μισό μέρος χυμό πορτοκάλι ή μανταρίνι, ένα μέρος μέλι και ένα ξύλο κανέλας μ' ένα ελαφρύ βράσιμο).

Αφού η σφολιάτα έχει ξεπαγώσει αρκετά (αλλά να μπορεί να δουλευτεί χωρίς να κολλάει) βουτύρωσα πολύ καλά τις φόρμες των muffins.

Μέσα σε κάθε θήκη έβαλα ένα κομμάτι σφολιάτας (το μισό φύλλο το έκοψα σε έξη ίσα τετράγωνα μέρη) και την σήκωσα μέχρι τα τοιχώματα.

Σ' ένα μπολ ανακάτεψα τα βρασμένα λιωμένα κάστανα, με το αλεσμένο καρύδι, το ξύσμα και το σιρόπι κάνοντας μια γέμιση με πηχτή μορφή.

Σήκωσα μετά τα φύλλα της σφολιάτας προς τα πάνω, ώστε να εγκλωβίσω εσωτερικά την γέμιση και έψησα σε προθερμασμένο φούρνο, με αέρα, στους 180 βαθμούς μέχρι που ρόδισε καλά η σφολιάτα στην επιφάνεια.


Έβγαλα τις φωλιές μου από τις θήκες (πολύ εύκολα χάρη στο καλό βουτύρωμα) τις άφησα λίγο να κρυώσουν και μετά τις στόλισα με την σάλτσα σοκολάτας,


Υλικά για την σάλτσα σοκολάτας (που έφτιαξα)
1 κουταλιά γάλα φρέσκο ζεστό και
2 κουταλιές σταγόνες σοκολάτας πικρής, καλό ανακάτεμα και έτοιμη!


Προσωπικά έφαγα μία σκέτη  χωρίς σοκολάτα (αυτήν που μοστράρει στην πιο πάνω φωτογραφία) και την βρήκα εξαιρετική αφού η  γεύση του κάστανου ήταν αυτή που ήθελα να γευτώ αυτούσια.


Δοκιμάστε να τις φτιάξετε.  Γίνονται πολύ εύκολα, με ελάχιστα υλικά και σε σχετικά λίγο χρόνο, αν εξαιρέσετε την διαδικασία με το βράσιμο και το καθάρισμα των κάστανων.
Έχω την αίσθηση, ότι θα στολίσουν όμορφα τις μέρες των Χριστουγέννων που μας έρχονται.

11 σχόλια:

  1. Τι έξυπνα και γευσιγνωστικά χειρίστηκες τα περίσσια υλικά των χριστουγεννιάτικων προμηθειών Πηνελόπη!
    Εξαιρετική ιδέα και το κυριότερο,απόλυτα νόστιμη!
    Θα προτιμήσω την σκέτη φωλίτσα και εγω,αφου λατρεύω τα κάστανα και επιθυμώ να τα γεύομαι αυτούσια, χωρίς κανένα άλλο υλικό,ακόμα και αν αυτό ειναι η αγαπημένη σοκολάτα!
    Φωλιές χριστουγεννιάτικης γευστικής αγάπης λοιπόν,με πρωταγωνιστή έναν καρπό με πληθωρική και αναντικατάστατη νοστιμιά!
    Καλές και χαρούμενες γιορτές Πηνελόπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου, όπως σου έγραψα και στο FB κόπιασε να σε τρατάρω!
      Τι κι' αν είσαι μακριά :-)))

      Πραγματικά έγιναν πολύ γευστικά και όμορφα και θα επαναλάβω την "εκτέλεση" καθώς ζητήθηκε από φίλο να του πάω ολόκληρο ταψί :-)))

      Καλές γιορτές και σ' εσένα αγαπητή μου φίλη.

      Διαγραφή
  2. Είμαι σίγουρος Πηνελόπη πως θα ναι πεντανόστιμα. Τα κάστανα είναι τόσο θρεπτικά αλλά και τόσο ταιριαστά με τα υπόλοιπα υλικά της συνταγής σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου, εσύ που είσαι οπαδός της πιο υγιεινής διατροφής, νομίζω πως αυτές οι φωλιές θα σου αρέσουν πολύ αν τις δοκιμάσεις.
      Αν το κάνεις θα περιμένω εντυπώσεις...
      Σκέφτηκα και μια έκδοση με ζύμη τάρτας κανονική και νομίζω πως θα είναι ακόμη πιο νόστιμες. Θα κάνω τις σχετικές δοκιμές μου κι΄ εγώ...
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  3. Πολύ γιορτινή ανάρτηση! Μου αρέσουν πολύ τα κάστανα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, βάλαμε πια όλες και όλοι τα "καλά" μας στις αναρτήσεις Μαρία μου.
      Να τα δοκιμάσεις γιατί πραγματικά ήταν πολύ ωραία ειδικά όταν ήταν ελαφρώς ζεστά.
      Θύμιζαν ψητά - ζεστά κάστανα :-))

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφες φωλίτσες,με συνδυασμό πολύ αγαπημένων υλικών!Καλημέρα και καλό Σ/Κ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όμορφες και νόστιμες Χαρά μου, ειδικά για κάποιον που αγαπά τη γεύση και την υφή του κάστανου.
      Καλή εβδομάδα εύχομαι.

      Διαγραφή
  5. Ο άνδρας μου αγαπάει κάθε γλυκό με κάστανο ενώ εγώ πάλι δεν το, θέλω γιατί είναι υπερβολικά γλυκιά η γεύση του. Να φανταστείς ότι αγοράζει τούρτα κάστανου και τη τρώει μόνος του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' εμάς τα πράγματα πάνε αντίθετα, καλή μου Αχτίδα.
      Σ' εμένα αρέσουν πολύ τα κάστανα ειδικά ψητά, αλλά στον άνδρα μου καθόλου.
      Οπότε τα γλυκάκια έγιναν σε "περιορισμένη" έκδοση και μόνον για χατήρι της μαγείρισσας!

      Διαγραφή
  6. ...κι εγώ χωρίς σοκολάτα θα τα δοκίμαζα!
    Καλά Χριστουγέννα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή