27.11.15

Μπισκότα "Νεγράκια"

Αλλαγή καιρού...αλλαγή στην ατμόσφαιρα και κάπου φαίνεται πως μπαίνουμε πια για καλά στον φετινό χειμώνα αλλά και στην "χρονολογική" πορεία προς τις Άγιες και όμορφες μέρες των Χριστουγέννων.
Το επόμενο διάστημα όλο και περισσότερο θα θέλουμε να καταγινόμαστε με την κουζίνα, εμείς οι φανατικές και φανατικοί της :-))
Θα θέλουμε τις παραδοσιακές γεύσεις που μας θυμίσουν παλαιότερα χρόνια με αγαπημένα πρόσωπα που ίσως να μην είναι πια μαζί μας...
Αλλά θα θέλουμε και νέες γευστικές εμπειρίες που θα τις μοιραστούμε με τα αγαπημένα πρόσωπα που κατέχουν σήμερα κυρίαρχη θέση στην ζωή μας.

Όλα είναι μυρωδιές συνδυασμένες με αναμνήσεις που χτίσαμε, αλλά και με αναμνήσεις που θα χτίσουμε για το μέλλον, άλλων.
Μέσα σε τέτοιες σκέψεις, που καλώς ή κακώς, προσωπικά με κυκλώνουν από παντού τέτοιες μέρες, βγήκαν τα Μπισκότα "Νεγράκια", όπως τα ονόμασε μια ψυχή...

Μπισκότα που απολαύσαμε με το πρωινό μας, αλλά και το δεκατιανό στο σχολείο μικροί και μεγάλοι.
Διαβάστε τα και ελπίζω να σας "προκαλέσουν" να τα δοκιμάστε καθώς είναι και νηστίσιμα για όσους κρατούν κι' αυτήν την νηστεία του χρόνου.
Υλικά αγνά, με όσο το δυνατό λίγα λιπαρά και με γεύση που τουλάχιστον εμάς, μας ενθουσίασε.

Μπισκότα "Νεγράκια"

Υλικά για δύο μεγάλα ταψιά φούρνου:

450 γραμ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του (καλά κοσκινισμένο)
1 κουταλάκι γλυκού μπέικιν πάουντερ,
1 φλιτζάνι μαύρη μαλακή ζάχαρη Muscovado,
5-6 δάκρυα μαστίχας αλεσμένα με 1 κουταλιά λευκή ζάχαρη κρυσταλλική,
2 πορτοκάλια μέτρια (καλά πλυμένα) για το ξύσμα και τον χυμό τους,
3 κουταλιές της σούπας, χαρουπόσκονη,
3/4 ποτηριού ελαιόλαδο καλής ποιότητας.

Αρχικά άλεσα την μαστίχα μαζί με την λευκή ζάχαρη, μέχρι που έγιναν σκόνη.

Σε βαθύ μπολ έριξα τη μαύρη ζάχαρη και το ξύσμα και τα ανακάτεψα καλά.
Άφησα να σταθούν για 5 λεπτά και μετά τα χτύπησα με το ελαιόλαδο καλά με τον αυγοδάρτη.

Στη συνέχεια πρόσθεσα την μαστίχα, ανακατεύοντας για μια ακόμη φορά.

Τέλος στο μπολ έριξα τον χυμό και το μπέικιν πάουντερ και σταδιακά ενσωμάτωσα το αλεύρι δουλεύοντας πάντα με τον αυγοδάρτη.

Ωστόσο κάποια στιγμή μπαίνει πια χέρι στην ζύμη (κι' εδώ ίσως χρειαστεί λίγο ακόμη ελαιόλαδο) μέχρι που να γίνει μια πολύ ελαστική (σαν πλαστελίνη) ζύμη.


Την άφησα να σταθεί για 15 λεπτά και μετά έπλασα μπαλάκια σε μέγεθος καρυδιού.

Τα παρέταξα (σαν στρατιωτάκια) σε ταψιά ντυμένα με χαρτί ψησίματος και με την ανάποδη πλευρά ενός μικρού ποτηριού με βαρύ πάτο, τα πάτησα ώστε να γίνουν ομοιόμορφα στο άνοιγμα.
Ο πάτος έδωσε ωστόσο κι' ένα όμορφο σχέδιο πάνω στην ζύμη.


Έψησα σε προθερμασμένο φούρνο, με αέρα στους 170 βαθμούς, για 8-10 λεπτά, αλλάζοντας μια φορά θέση στα δύο ταψιά που χρησιμοποίησα.


Με τα προαναφερόμενα υλικά μου βγήκαν 40 μπισκότα, μεγαλούτσικα σε μέγεθος με μέτριο πάχος και άκρως μυρωδάτα μέχρι και το τελευταίο.
Τα άφησα να κρυώσουν και άρχισα τις διανομές για τις σχετικές δοκιμές...


Καλή απόλαυση αν αποφασίσετε να τα φτιάξετε.
Καλό Σαββατοκύριακο, το πρώτο με κρύα για τον χειμώνα που μας έρχεται, όπως λέει το δελτίο καιρού... και Καλές Γιορτές να έχουμε όλοι μας με Υγεία και η Δύναμη να μας συνοδεύουν στην κάθε μέρα. 

16 σχόλια:

  1. Τι ωραία υλικά!! Μου άρεσε ιδιαίτερα η χαρουπόσκονη και η μαστίχα!! Πάντως αυτές οι αναμνήσεις με κυκλώνουν και μένα αυτές τις μέρες και πονάνε οι άτιμες!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς Μαρία μου, έχεις δίκιο, οι αναμνήσεις αυτές πονάνε και είναι σαν να έχεις μέσα σου ένα "μόνιμο" κενό!

      Η μαστίχα (όπως και η βανίλια άλλωστε) είναι μεγάλη αγάπη και μεγάλου "ατού" στα γλυκά. Γιατί γλυκό, χωρίς άρωμα που να σπάει μύτες... εμένα τουλάχιστον δεν μου κάνει :-))

      Διαγραφή
  2. Καλα απο εμφανιση σκιζουν!! Θα ηθελα πολυ να τα δοκιμαζα μιας και εχουν χαρουποσκονη. Καλα, φανταζομαι αρρωμα που θα εχουν απο το ξυσμα!!!

    Καλη σου μερα Πηνελοπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω απόθεμα χαρουπόσκονης... Χρυσαυγής μου, να κάνω αποστολή;
      Είναι υλικό που χαρίζει γεύση και σε βοηθά να μειώσεις σημαντικά την ζάχαρη σε ότι φτιάχνεις, οπότε εμένα προσωπικά με έχει ιδιαίτερα βολέψει σε κατασκευές κέικς, κουλουριών κ.λ.π.

      Τα υπόλοιπα αρώματα από αυτά που όντως κάνουν ένα ωραίο κουλούρι ή μπισκότο απολαυστικό.

      Καλό απόγευμα και καλό μήνα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραία φαίνονται!! Θέλω και εγώ να δοκιμάσω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα δοκιμάσεις Λίλια μου. Νομίζω πως πραγματικά θα είναι μια πολύ ωραία συντροφιά για το πρωϊνό ή απογευματινό σου ρόφημα, ότι κι' αν προτιμάς.
      Καλό μήνα να έχεις.

      Διαγραφή
  4. Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες και τα υλικά, θα μας αρέσουν κι εμάς πολύ αυτά τα μπισκότα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τότε σας προτρέπω να τα δοκιμάσετε Αμαλία μου!
      Εδώ πάντως έκαναν θραύση και ταξίδεψαν για 2-3 μέρες συνεχώς μέσα στο σχολικό ταπεράκι :-))
      Καλό μήνα να έχετε.

      Διαγραφή
  5. Νστιμότατα φαίνονται τα νεγράκια αν κρίνω και από τα υλικά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα έλεγα πως όντως ήταν Κική μου, αφού έκαναν θραύση στον νεαρόκοσμο, που είναι και το δύσκολο κοινό!!
      Καλό σου μήνα.

      Διαγραφή
  6. Μου αρεσει πολύ η μαστιχα στα γλυκά!

    Καλή εδβομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και έχεις απόλυτο δίκιο καλή μου φίλη!
      Επίσης καλή εβδομάδα και καλό μήνα να έχεις.

      Διαγραφή
  7. Μόλις τα είδα, λέω έχουν χαρούπι μέσα τους !!! Τα υλικά είναι εξαιρετικά !!!
    Πρέπει να αρχίσω να χρησιμοποιώ περισσότερο την μαστίχα, είναι υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σαφώς είχες δίκιο Άρη.
      Καθώς έχει από μόνη της γλύκα η χαρουπόσκονη, βοηθά πολύ στο να μειώσει κανείς σημαντικά την όποια προσθήκη ζάχαρης σ' αυτό που φτιάχνει.
      Το θέμα είναι ότι σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει η γεύση της. Αλλά στα αρτοπαρασκευάσματα είναι εξαιρετική.

      Όσο για την μαστίχα, προσωπικά την χρησιμοποιώ πολύ συχνά στα γλυκά μου.

      Καλό μήνα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  8. Μυρωδάτα, στρουμπουλά και καλοσχηματισμένα τα μπισκότα σου Πηνελόπη μου!
    Μου αρέσει που δεν περιέχουν βούτυρο και αυγά! Έτσι θα τα δοκίμαζα εύκολα και με τη μορφή ζύμης, πριν ακόμα ψηθούν :)
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα δοκιμάσεις Ερμιόνη μου. Το δικό μου "στριμαδάκι" έφαγε κάμποσα, το ίδιο και τα φιλαράκια του, οπότε αυτό είναι εγγύηση πια :-))
      Φιλιά πολλά κι' από εμένα και καλό μήνα να έχετε.

      Διαγραφή