27.2.15

Σκορδόψωμα με χαλούμι, αρωματικά χόρτα και φουντούκια

Κάποιες γεύσεις μπορεί να σου "καθίσουν" στο μυαλό σε ώρα δύσκολη και να μην φεύγουν από κει με τίποτε. Μιλάμε δηλαδή για "κόλλημα" και μεγάλη "πετριά" :-))
Έτσι έγινε και με τα συγκεκριμένα ψωμάκια που τα θυμήθηκα καθώς κοίταζα συνταγές για να χρησιμοποιήσω το αγαπημένο μου χαλούμι για την μέρα της Τυρινής.
Θα μου πείτε άργησες...και βεβαίως δίκαιο έχετε, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Και όσοι ενδεχομένως δεν νηστεύουν ανάμεσά μας μπορούν και τώρα να τα δοκιμάσουν, αλλιώς υπομονή και εκεί κατά το Πάσχα μπορείτε να τα φτιάξετε για το εορταστικό τραπέζι σας.

Σκορδόψωμα με χαλούμι, αρωματικά χόρτα και φουντούκια


Για την ζύμη χρησιμοποίησα:
600 γραμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
150 γραμ. αλεύρι καλαμποκιού,
1/2 φλιτζάνι γιαούρτι στραγγιστό,
1 μεγάλο αυγό,
80 γραμ. ελαιόλαδο,
100 γραμ. νερό,
1/2 κουταλάκι κοφτό αλάτι,
1/3 κουταλάκι κοφτό ζάχαρη,
1/2 κουταλάκι κοφτό σκόνη σκόρδου,
1 και 1/2 φακελάκι ξηρή μαγιά.


Για την γέμιση χρησιμοποίησα:
1 χούφτα φρέσκο δυόσμο ψιλοκομμένο,
1 χούφτα μυρώνια ψιλοκομμένα,
1 χούφτα φουντούκια ανάλατα και αλεσμένα στο multi,
230 γραμ. χαλούμι τριμμένο στον τρίφτη (ρεντέ)
100 γραμ. κρεμώδες τυρί με βότανα,
3 σκελίδες σκόρδο λιωμένες και κοπανισμένες στο γουδί με ελαιόλαδο (περίπου δύο κουταλιές)
1 μεγάλο αυγό.


Και για το άλειμμα τους, χρησιμοποίησα μια καλή κουταλιά της σούπας λιωμένο βούτυρο αγελάδος και λίγο μαυρο-σούσαμο για το στόλισμα.


Την ζύμη μου την έβαλα για το πρώτο ζύμωμα και φούσκωμα, στον αρτοπαρασκευαστή στο πρόγραμμα ζυμώματος. Μετά της έκανα ένα ελαφρό δεύτερο ζύμωμα με το χέρι και έφτιαξα 12 μπαλάκια.
Κάθε μπαλάκι το άνοιξα μετά μέσα στην χούφτα μου και έβαλα μέσα μια μεγάλη κουταλιά της σούπας γέμιση.
 Έκλεισα, έπλασα, έδωσα στρογγυλό σχήμα και έβαλα τα ψωμάκια σε ταψί στρωμένο με χαρτί ψησίματος.


Άφησα σχετική απόσταση μεταξύ τους και τα άλειξα με το λιωμένο βούτυρο πασπαλίζοντας και το μαυροσούσαμο.
Έβαλα το ταψί σε χλιαρό φούρνο, για 40 λεπτά να γίνει και δεύτερο φούσκωμα και μετά έψησα με αέρα στους 180 βαθμούς μέχρι που ρόδισαν καλά.


Σημαντικό είναι να βάλετε μέσα στον φούρνο σας πάνω στην σχάρα στο πάτωμα (αν το δέχεται η συσκευή) ένα πυρίμαχο σκεύος με νερό κατά την διαδικασία του ψησίματος.
Οι ατμοί του νερού, βοηθούν στο να γίνει η κόρα τραγανή και το ψωμάκι να παραμείνει αφράτο.

Καλή απόλαυση εάν το αποφασίσετε και να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο.

Χρόνια Πολλά και σε όσες και όσους γιορτάζουν.

26 σχόλια:

  1. Καλάααααα......διαβάζω το τίτλο και μου τρέχουν τα σάλια!!!!!
    Όλα τα 'χει αυτό το ψωμάκι....χαλούμι, σκόρδο, τυρί με βότανα, μυρωδικά.....φαντάζομαι γεύση!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την επόμενη φορά που θα τα σκαρώσω θα σου στείλω μερικά Πέπη μας!!

      Διαγραφή
  2. Χρόνια σας πολλά για αύριο να τον χαίρεστε και να τον δείτε όπως αγαπά!
    Τα ψωμάκια δελεαστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Ξανθή.
      Ας ελπίσουμε τα καλύτερα για τον νέο...

      Εξαιρετικά σε γεύση πρέπει να το πω.

      Χαιρετισμούς και καλώς την δέχτηκες.

      Διαγραφή
  3. Τρελαίνομαι για ψωμιά γενικά, και τώρα που διαβάζω και βλέπω ψωμάκια με σκόρδο, χαλούμι, φουντούκια, και μυρώνια, έχω ξετρελαθεί!!
    Καλό Σ.Κ Πηνελόπη, καλά να περάσετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μάχη.

      Πραγματικά ήταν από τα πιο ωραία ψωμάκια που έχω φτιάξει και τρώγονται μια χαρά ως σνακ όλες τις ώρες.

      Καλό μήνα σου εύχομαι και δύναμη σε ότι άλλο κάνεις (πέρα από τα ωραία μαγειρέματα).

      Διαγραφή
  4. Ωραίο το κόλπο με τους ατμούς του νερού ούτως ώστε να διατηρείται τραγανή η κόρα.
    Και η γέμιση φανταστική! Γευστική και πολύ αρωματική!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κόλπο το κάνουν και οι παραδοσιακοί φουρνάρηδες Ερμιόνη μου. Γιατί είναι πραγματικά αυτό που χρειάζεται ένα καλό καρβέλι ψωμί...τραγανή κόρα και αφράτη υφή εσωτερικά.

      Η γέμιση ήταν σύνθεση "αναγνωσμάτων" και διαθέσιμων όπως πάντα, υλικών :-))

      Πολλά φιλιά κι' από εμένα και να έχετε έναν ωραίο μήνα Μάρτη!

      Διαγραφή
  5. Δείχνουν πολύ λαχταριστά και είμαι σίγουρη ότι είναι, εξάλλου έχουν πολύ νόστιμα υλικά, τα φουντούκια, το χαλούμι, όλα υπέροχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαρί.
      Έγιναν πολύ νόστιμα κι γι' αυτό είπα να τα μοιραστώ μαζί σας έστω και κάπως καθυστερημένα.
      Χαιρετισμούς και καλό μήνα να έχεις.

      Διαγραφή
  6. Πωπω τι όμορφα ψωμάκια! Ωραιότατα υλικά για τη ζύμη και τη γέμιση!!! Καλή Κυριακή Πηνελόπη μου και καλό μήνα,ΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πινελοπίτσα είναι τόσο όμορφα και αφράτα όσο φαίνονται??Απίθανα δείχνουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι καλή μου Λίλια.
      Δοκιμάζεις και μας λες...

      Διαγραφή
  8. ΑνώνυμοςΜαρτίου 02, 2015

    Αυτα τα ψωμάκια είναι σνακ από μόνα τους. Πολύ λαχταριστά δείχνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα κι εγώ, λιγάκι πονηρά σκεπτόμενη, για να έχω κάτι για το πρωϊνό της άλλης μέρας τα έφτιαξα Τάνια :-))

      Διαγραφή
  9. πηνελοπη μου εσυ λες καλλιο αργα παρα ποτε και γω σου απαντω το γοργον και χαρην εχει,αρα οπως καταλαβες μπαινουν αμεσα στο προγραμμα μου,εξαιρετικη ιδεα μπραβοοοο!!!!!!
    φιλακια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τότε θα περιμένω να μάθω ...πως σας φάνηκαν Κική μου.
      Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  10. Τι ωραίοι συνδυασμοί γεύσεων !!!
    Καλημέρα και καλό μήνα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Άρη.
      Καλό μήνα να έχεις κι' εσύ.

      Διαγραφή
  11. Εξαιρετική γεύση θα έχουν σίγουρα αυτά τα ψωμάκια Πηνελόπη! Όπως συνήθως, έσκισε ο συνδυασμός σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνε μια δοκιμή Αμαλία μου. Μπορεί και να σε βγάλουν από την δύσκολη θέση του γεύματος στο σχολείο :-)))

      Διαγραφή
  12. Υπέροχα ψωμάκια Πηνελόπη μου!!! Ότι πρέπει για το κολατσιό στο σχολείο!!!!
    Καλό βράδυ και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι σκέφτηκε και η πονηρή μάνα....Λένα μου!
      Αλλά μετά αποφάσισε ότι θα τα προτιμούσε γλυκά (σιγά και μην δεν τα προτιμούσε...δηλαδή...)
      Χαιρετισμούς πολλούς και φιλιά επίσης.

      Διαγραφή
  13. Τί ωραία ψωμάκια Πηνελόπη!
    Και σκορδάτα και με χαλούμι που μου αρέσει.
    Και με μυρωδικά υπέροχα..

    Τα ζήλεψα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Μάριον.

      Καθώς είναι εύκολα σχετικά στην προετοιμασία, νομίζω πως αξίζεις να κάνεις μια δοκιμή.

      Καλό βράδυ και πολλούς χαιρετισμούς.

      Διαγραφή