5.10.12

Μπριος γεμιστό ... με ελαιόλαδο!

Τα μπριός είναι μια λαχταριστή λιχουδιά ειδικά για το πρωϊνό, κι αν τύχει να είναι και ελαφρώς ζεστούτσικα είναι  σκέτο όνειρο!
Τα μπριος για να φτιαχτούν απαιτούν, οπωσδήποτε αυγά και βούτυρο. Αλλά κάπως πρέπει να καταφέρουμε να τα κάνουμε λίγο πιο υγιεινά και ίσως και πιο μεσογειακά.
Έτσι λοιπόν έκανα την σκέψη να κάνω τη ζύμη μου αποκλειστικά με ελαιόλαδο.
Και τελικά οι αναλογίες που έβαλα μου έδωσαν πραγματικά ωραίο και ελαφρύ στη γεύση αποτέλεσμα, χωρίς να φαίνεται καθόλου το λάδι στη γεύση, ενώ η σκέψη για «γέμισμα» τους ήταν καθοριστική του αποτελέσματος!  


Υλικά για 2 στρογγυλά ταψάκια 23 εκατ.
Για τη ζύμη:
700 γραμ. αλεύρι λευκό για όλες τις χρήσεις,
350 γραμ. νερό,
100 γραμ. ελαιόλαδο,
2 μέτρια αυγά,
½ κούπα ζάχαρη,
½ κοφτό κουταλάκι αλάτι,
2 κουταλάκια γεμάτα τριμμένη κανέλα,
½  κοφτό κουταλάκι κρυσταλλική βανίλια,
1/3 κοφτό κουταλάκι τριμμένο γαρύφαλλο,
1 και ½ φακελάκι ξηρή μαγιά.

Όλα τα πιο πάνω υλικά μπήκαν με αυτήν ακριβώς τη σειρά στον αρτο-παρασκευαστή μου.
Η χαρά του ζυμώματος σε αυτή τη περίπτωση πάει …αλλά την προτιμούν τα κουρασμένα χέρια
μου :-)
Όταν η ζύμη μου ήταν έτοιμη την έβγαλα από το μηχάνημα και τη χώρισα σε δύο ίσα μέρη.  Έστρωσα αντικολλητικό χαρτί πάνω στο πάγκο εργασίας του οποίου και λάδωσα ελαφρώς την επιφάνεια. Με την βοήθεια μικρού ρολού άνοιξα το κάθε κομμάτι σε φύλλο όπου μετά έστρωσα τη γέμισή μου.


Για τη γέμιση:
1 κούπα καρύδια σε χοντρά κομμάτια
1 κούπα γλυκό σταφύλι χωρίς το σιρόπι του.

Η γέμιση από γλυκό σταφύλι, μόνον όμως τις ρόγες του σταφυλιού, αφού το στράγγιξα από το σιρόπι του καθώς και αρκετό καρύδι σε χοντρά κομμάτια, μου ήρθε καθώς έπεσε το μάτι μου πάνω στο βάζο του γλυκού!

Κάθε κομμάτι ζύμης αφού το στόλισα με τα πιο πάνω υλικά το χώρισα σε τρία μέρη και κάθε μέρος έγινε ένα στριφτό μπαστουνάκι και πήρε τη θέση του μέσα στο ταψί για να δημιουργήσω ένα στριφτάρι, όπως κάνουμε με τις  αλμυρές πίτες.

Μπήκαν στον ελαφρώς ζεστό φούρνο και έμεινα εκεί για 45 λεπτά μέχρι να πραγματοποιηθεί το δεύτερο φούσκωμα.
Στη συνέχεια ψήθηκαν στους 180 βαθμούς με αέρα μέχρι που ρόδισε η επιφάνειά τους.
Τα άφησα να κρυώσουν και έκανα σχέδια στην επιφάνεια με λιωμένη μαστίχα υποβρύχιο για τον στολισμό τους.

Εξαιρετικά αφράτα και μυρωδάτα. Χωρίς να είναι πολύ γλυκά και με γεύση που κρατά μέχρι και την τελευταία μπουκιά. Κάθε μπουκιά και έκπληξη καθώς συναντάς το σταφυλάκι ή το καρυδάκι στο δόντι  :-)) και μέσα σε πλαστική σακούλα τροφίμων κρατά μέχρι και μια εβδομάδα.
Έρχεται λοιπόν Σαββατοκύριακο, οπότε είναι μια καλή πρόταση για το πρωϊνό της Κυριακής σας, εάν έχετε την διάθεση να το δοκιμάσετε.
Καλό Σαββατοκύριακο σας εύχομαι.

28 σχόλια:

  1. Τολμηρή Πηνελόπη σε βλέπω. Ελαιόλαδο αντί βουτύρου... Ωραία ιδέα που θα αποτολμήσω αύριο - καθότι μη εργάσιμη - για το πρωινό της Κυριακής (αν μείνουν μέχρι τότε)! Φιλιά πολλά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα ευφάνταστη φιλενάδα.
    Εσύ που έχεις τόση φαντασία δεν βρίσκεις τι να κάνω τα σιρόπια από γλυκά που έχω πολλά!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Σοφία μου. Τολμηρή ναι ορισμένες φορές είμαι πολύ τολμηρή :-))
    Εαν το λάδι σου είναι καλής ποιότητας και δεν μυρίζει βαριά (γιατί ορισμένοι τόποι βγάζουν λίγο πιο βαριά σε γεύση λάδια) να το κάνεις και θέλω να πιστεύω πως θα με δικαιώσεις :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλό ακούγεται! Με απλά προϊόντα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραιότατα τα μπριός αλλά και η ιδέα σου για τα σιρόπια που πρότεινες στην Ξανθή! Είσαι απίθανη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλώς την Ξανθούλα.

    Έναν τρόπο που μπορώ να σκεφτώ για την αξιοποιήση των σιροπιών σου, είναι ο σιμιγδαλένιος χαλβάς.
    Αντί να φτιάξεις άλλο σιρόπι, ζεσταίνεις αυτό που έχεις από πορτοκάλι, νεράντζι ή άλλο εσπεριδοειδές. Δένει πολύ ωραία αν βάλεις δε μέσα, στον χαλβά και ψιλοκομμένο τέτοιο φρούτο ή ξύσμα.

    Άλλος, είναι ο μπακλαβάς γεμιστός με γλυκό κουταλιού και αμύγδαλο (όχι καρύδι που είναι πιο βαρύ στη γεύση). Τον σιροπιάζεις με τα σιρόπια από το γλυκό κουταλιού που θα χρησιμοποιήσεις, ειδικά άμα τον κάνεις σαν σαραγλί!

    Διαλέγεις και παίρνεις φιλενάδα :-)))
    Καλημέρες πολλές και καλό ΣΚ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ μου Kitsos Mitsos, μια δοκιμή μπορεί να σου δώσει τελικά την απάντηση :-))
    Προσωπικά θεωρώ πως έγινε πολύ καλό (και μάλιστα χωρίς βούτυρο) με υλικά που είναι εύκολο ενδεχομένως να μας βρίσκονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να 'σαι καλά βρε Μαρινάκι.
    Τα σιρόπια από τα γλυκά κουταλιού, ειδικά άμα μιλάμε για σπιτικά χωρίς πολλές γλυκόζη και άλλα πρόσθετα, μπορούν εύκολα να αξιοποιηθούν.
    Ακόμη κι' ένα απλό κέϊκ, μπορεί να σιροπιαστεί με τέτοιο τρόπο, οι παλιές νοικοκυρές το έκαναν συχνά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πηνελόπη μου μπράβο σου για ακόμη μια φορά!Το μπριος με ελαιολάδο δείχνει πολύ αφράτο αλλά και η γέμιση που επέλεξες νομίζω πως ταιριάζει απόλυτα.Όσο για τη λύση με τα σιρόπια των γλυκών που έδωσες στη Ξανθή είναι καταπληκτική!
    Καλό Σαββατοκύριακο, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ωραιο φαινεται. εδω μπριος εννουμε κατι αναλογο με το κρουασαν, συνηθως γεμιζεται με μαρμελαδα, κρεμα η σοκολατα, και μαζι με τον καπουτσινο ειναι το κλασικο πρωινο στο μπαρ και στο ποδι!
    ειρηνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έγραψες Πηνελόπη μου!
    Απίθανα είναι τα μπριός σου! Πιο υγιεινά, πολύ πρωτότυπα και με ένα έντονο ελληνικό στοιχείο! Μπράβο ειλικρινά!
    Φιλιά και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ καλό!!!!! Πολύ έξυπνοι οι τρόποι αξιοποίησης των σιροπιών...
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. γεια σου ρε Πηνελόπη με τα ωραία σου!!! πειράζει να το γεμίσω και με νουτέλα????????????
    :) :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ωραία μπριοσάκια σπέσιαλ!
    Καλά η ζύμη, αλλά η γέμιση, Πηνελόπη μου, το κάτι άλλο!
    Σταφυλάκι τραγανό.
    Λέω να αρχίσω, με μικρές μπουκίτσες, ροκανίζοντας τα σημεία του σταφυλιού!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Tα μπριος μου αρέσουν πολύ σαν ψωμάκια. Τώρα εσύ τα γέμισες και τα έκανες ακόμα πιο λαχταριστά.

    Πολύ έξυπνο να βάλεις γλυκό σταφύλι!
    Μπράβο σου Πηνελόπη για την τόλμη.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα Ελένη μου, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
    Κάνουμε ότι μπορούμε για να έχουμε πράγματα νόστιμα μέσα από τις κουζίνες μας καλή μου :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ειρήνη μου το έχω δει αυτό το "γρήγορο πρωϊνό" στα καφέ της Ιταλίας, πραγματικά το άρωμα του φρεσκοφτιαγμένου καφέ παρέα με ένα αφράτο κρουασάν ή μπριός σε "ξυπνά" θες δεν θές :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Να 'σαι καλά βρε Ερμιονάκι μου.

    Απλώς ξέρεις τι γίνεται...επειδή τυχαίνει να έχω στην κατοχή μου πολύ λάδι κάθε χρόνο, προσπαθώ να το αξιοποιώ παντού.

    Το βούτυρο, το αγελαδινό κυρίως, αποτελεί όμως μια άριστη επιλογή για αρωματικά κουλουράκια και τσουρέκια αυτό είναι σίγουρο!! Απλώς του κάνω λίγο τα "στραβά μάτια" :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σ' ευχαριστώ πολύ Μανουσίνα μου.
    Οι τρόποι αξιοποιήσης σου έρχονται πάντα όταν έχεις κάτι εμπρός σου. Άλλωστε οι παλιές νοικοκυρές δεν πετούσαν τίποτε! Έτσι κι' εμείς σήμερα...
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημέρα Πέπη μου.
    Δοκίμασε εσύ ... Κι εδώ είμαστε εμείς για να θαυμάσουμε τα αποτελέσματα των δικών σου πειραμάτων ;-)
    Καλή εβδομάδα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημέρα Ζαμπία μου.
    Να σου πω πως αυτό το σταφυλάκι ήταν λίγο γι' αυτό και βρήκε τον προορισμό του.
    Έχω όμως νέας παραγωγής και εσοδείας που σε αναμένει...
    Τα μπριοσάκια ετοιμάστηκαν σε μια ώρα που ήθελα έτσι κάτι πιο light, αλλά χουχουλιάρικο ταυτόχρονα :-)))
    Καλή εβδομάδα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ Βάσω μου.
    Νόστιμα και εύκολα προς κατανάλωση θα έλεγα :-)
    Καλημέρα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σ' ευχαριστώ θερμώς καλή μου Μάρθα.
    Αντεύχομαι εις διπλούν :-))
    Καλή και γλυκιά εβδομάδα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ε, ο τολμών νικά καλή μου Μάριον :-)
    Και όταν το αποτέλεσμα δικαιώνει, ε, αισθάνεσαι τελικά πως η "τόλμη" δεν σε πρόδωσε!
    Πολλές-πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή