12.4.11

Καμμία ενοχή

Όλα τελικά τα πράγματα στην ζωή έχουν και τον αντίλογό τους.
Αυτό, θα μου πείτε άλλωστε πως είναι η "μαγεία" που μας κρατά και μας κάνει να θέλουμε να δούμε και το επόμενο επεισόδιο του καθημερινού βίου μας σε συνέχειες, όπως ακριβώς ένα σίριαλ δηλαδή!

Τόσα χρόνια μας "βομβαρδίζουν" για τα: ακόρεστα, πολυακόρεστα, τηγανιτά, λαδερά, παχυντικά και ανθυγεινά...
Τώρα μας λένε τα αντίθετα ... και πάει λέγοντας :-))


Αναφορά στην εφημερίδα το ΒΗΜΑ, ανακηρύσσει πια τις τηγανιτές πατάτες ως αθώες και όχι μόνον (!)

Χαρά των απανταχού φανατικών καταναλωτών της τηγανιτής πατάτας τούτο το άρθρο.

Έχει λοιπόν ο καιρός γυρίσματα κι' εμείς εδώ πάντα, να τα κοιτάμε και να τα θαυμάζουμε.

Και φτιάξτε στα γρήγορα και μια καλή τηγανιά πατάτες, ανάλογα με τον τρόπο που σας αρέσει. Αρωματίστε τις με ρίγανη, θυμάρι, πάπρικα καπνιστή και αλατάκι. Κάντε την δική σας εκδοχή σε σχέδιο : στρογγυλές, μπαστουνάκια, τσίπς και απολαύστε χωρίς ενοχές.

38 σχόλια:

  1. Ωραίο το άρθρο :)
    Η αλήθεια είναι πως τις είχα μειώσει τα τελευταία χρόνια, όπως και όλα τα τηγανιτά, αλλά γεγονός είναι πως η νοστιμιά τους είναι μοναδική!

    Θέλω να δοκιμάσω κάποια φορά να τις τηγανίσω με το φλούδι, αρκεί να είμαι σίγουρη ότι πρόκειται για καλές, αθώες (όσο γίνεται) πατάτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το φαγητό ή σνακ των παιδικών μας χρόνων απενοχοποιημένο, αν και σε διαβεβαιώ Πηνελόπη μου ότι δεν διακατέχομαι από ενοχές κάθε φορά που φτιάχνω. Μα είναι σκέτη ΑΠΟΛΑΥΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ χωρίς ενοχές σε λόγο θα τηγανίσω προκειμένου να συνοδεύσω τα μπιφτέκια μου!!
    Βέβαια δεν τηγανίζω συχνά όχι μόνο από τις ενοχές αλλά για΄τι δεν βρίσκω πάντα κατάλληλες πατάτες για τηγάνισμα, οπότε καλύτερα να μην φάω κάτι που γίνεται σε λίγο λαπάς.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είμαι λάτρης των τηγανιτών πατατών!
    Και αφού λένε (...) ότι είναι ok, όλα καλά
    Φιλιά
    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μια στις τόσες τις τιμούμε τις τηγανιτές πατατούλες, παν μέτρον άριστον, οπότε δε στερούμαστε τίποτε, γιατί να μη χαρούμε την ασύγκριτη νοστιμιά τους δίχως τύψεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μα δεν απενεχοποιεί τις θερμίδες, το λίπος και τη ζάχαρη το άρθρο!!!
    Επαναλαμβάνει μόνο τον ορισμό του κόμφορτ φουντ, δηλαδή τα φαγητά που σβήνουν προσωρινά το άγχος λόγω ακριβώς του συνδιασμού λίπους/ζάχαρης και βέβαια γιατί είναι από πιάτα των παιδικών μας χρόνων-οπόταν και μας ταξιδεύουν στην προάγχος εποχή στιγμιαία- όπως οι πατατούλες οι τηγανητές αλλά και οι μακαρονάδες και το παγωτό! Κόμφορντ φουντ!

    Βέβαια αν τηγανίσουμε σε καλό λάδι,μια φορά στο τόσο μερικές πατατούλες δεν χάθηκε ο κόσμος!

    Μιάμι μιαμ οι πατατούλες πάντως...
    :))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σίγουρα μια φορά στο τόσο δεν είναι πρόβλημα, αλλά το συνέχεια και το απ' έξω όπου τηγανίζονται σε καρκινογόνα λάδια (αν μπορεί να τα πεί κανείς λάδια)!
    Αλλά γενικά η επεξεργασία τροφών με λάδια σε υψηλές θερμοκρασίες είναι από τις χειρότερες επιλογές μας!
    Τελευταία, εδώ και δίμηνο έχουμε κάνει στροφή στις διατροφικές μας συνήθειες Πηνελόπη!
    Τα ζωικά προϊόντα ελάχιστα, γαλακτοκομικά κομμένα! Λαχανικά ωμά και βραστά φρούτα και ξηροί καρποί στο μάξιμουμ!
    Λεπτομέρειες προσεχώς αλλά κάτι έπρεπε να κάνουμε για εμάς και τον πιτσιρή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρόνια έχω να τις τηγανίσω! Να είχα ένα πιατάκι τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραίο το άρθρο, αν απενοχοποιήσουν και τις θερμίδες τέλεια... αλλά μια κάθε τόσο δεν είναι και τραγικό!!! Πάντως, δοκιμάστε τηγανιτές πατάτες, περιχυμένες με ζωμό ψητού κοτόπουλου και πασπαλισμένες με πεκορίνο Αμφιλοχίας ή παρμεζάνα ή κεφαλοτύρι... κι αν δεν πείτε χαλάλι οι τύψεις... εμένα να μη με λένε Κική! Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σήμερα απενοχοποιήσαμε την καθημερινότητά μας με πολλές απ΄ αυτές!
    Φιλάκια και γουέλ καμ! :)

    *Θέλουμε ταξιδιωτικό ρεπορτάζ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγω πάλι ένα φόβο τον έχω για το κατά πόσο αθώο είναι το τηγάνισμα και τα σχετικά. Επίσης δεν έχω πεισθεί από αυτά που λένε για το ότι μπορείς να τηγανίσεις αρκετές φορές με ελαιόλαδο γιατί αντέχει..και καλά! Λίγες φορές λοιπόν και ας τις λατρεύουμε τις πατατούλες οικογενειακώς...να γλιτώνουμε και τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Dark Chef, κι' εγώ δεν τηγανίζω καθόλου πατάτες εδώ και χρόνια. Προτιμώ την μέθοδο φούρνος και ψήσιμο με αέρα.
    Έτσι έχω δοκιμάσει πατάτες με φλούδι (baby) και ήταν όντως ωραίες. Στο τηγάνι δεν μπορώ να σου πω πως θα βγούν
    Πολλές Καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σοφία μου, σαν παιδί δεν ήμουν φανατική με τις τηγανιτές πατάτες, ούτε και σήμερα μπορώ να πω...αλλά στον φούρνο ή στην γάστρα τις προτιμώ σίγουρα.
    Το παιδάκι μου δείχνει μια τάση...αλλά δεν θα την έλεγα και λατρεία! Οπότε και οι ενοχές μας είναι μάλλον λίγες :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλά έκανες Ξανθή μου. Έτσι είναι σίγουρα πιο απολαυστικά τα μπιφτεκάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αμ, σ' έναν λάτρη πως μπορούμε να πούμε ΟΧΙ δεν θα φάς! Ε, Μαρία μου όλα στην ζωή μας επιτρέπονται και όλα απαγορεύονται ταυτόχρονα :-)))
    Καλημέρα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γαστερόπληξ συμφωνούμε μιας στις "σπάνιες" τόσες... και μόνον σε δικό μας λάδι :-))
    Κι'έξω καμμιά φορά, δεν λέμε όχι μιας και πάντα κάπως μας γαργαλάνε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ποιός είπε για την ζάχαρη καλή thalassamov;
    Εάν υπάρχει ένας που να έχει απενοχοποιήσει τα γλυκά, θα τον κάνω προσωπικό Θεό μου !!
    Απλώς οι διάφορες έρευνες είναι εδώ για να μας δίνουν αφορμές για σκέψη, σχόλια και προσωπικές επιλογές πάντα.

    Και συμφωνώ φυσικά για το τηγάνισμα όταν γίνεται μια φορά και κυρίως σε ελαιόλαδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Kikop80, που είσαι; Ελπίζω όλα καλά...
    Για τα ζωϊκά με βρίσκεις σύμφωνη, κι' εγώ στα ελάχιστα κινούμαι...αλλά χωρίς γαλακτοκομικά δεν μπορώ να ζήσω. Έχω ένα πρόβλημα να μην έχω τυράκι ή γάλα μέσα στο ψυγείο μου.
    Λαχανικά και φρούτα πάντα αρκετά (μέχρι που στο τέλος για να μην τα πετώ τα κάνω μαρμελάδες και σάλτσες).
    Οι ξηροί καρποί όμως έχουν κι' αυτοί αρκετά λιπαρά, άρα θέλουν το μέτρο τους.

    Περιμένουμε τις λεπτομέρειες σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έτσι κι' εγώ Μαρία μου, τουλάχιστον 7-8 χρόνια έχω να τηγανίσω πατάτες. Μπορεί και περισσότερα. Ελάχιστα πράγματα στο τηγάνι και κυριως ψαράκια, όταν είμαστε όλοι μαζί στο σπίτι για να είναι φρέσκοτηγανισμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Απενεχοποίηση θερμίδων μάλλον δεν προβλέπεται Κική μου, στον αιώνα τον άπαντα!!
    Καλά βαλτή είσαι βρε παιδί μου με τον συνδυασμό που μας έκανες τώρα, για να τρέξουν τα σάλια μας...και δεν ειναι καν 12.00 η ώρα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Με πατατούλες δηλαδή Ζαμπία μου;
    Καλώς σας βρήκαμε.
    Ναι το ετοιμάζω το ρεπορτάζ γιατι θέλει λίγο χρόνο, μιας και έχουν πέσει πολλά μαζεμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Έφη μου το τηγάνισμα είναι αθώο, πάντα με κάποιες προπϋποθέσεις. Οχι πολλαπλή χρήση του λαδιού, όχι για διαφορετικά μεταξύ τους υλικά, μόνον ελαιόλαδο (το ελαφρύ είναι καλύτερα) και πάντα για μια μονον φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μη τις δει η Αχτίδα μου και ..τρελαίνεται για πατάτες..κι εγώ δηλαδή με μπόλικη σαλτσούλα με κιμά απο πάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ενοχές εγώ δεν είχα..... αλλά τώρα ακόμη καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Να τις δει κύριε Δημήτρη μου, γιατί να μην τις δει; Αφού άμα σας τις "ζητήσει" είναι σίγουρο πως θα τις κάνετε το χατήρι!
    Με κυμά δεν τις έχω σκεφτεί ποτέ...Ωραία ιδέα μας δώσατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αχ Ποπίτσα μου, οι ενοχές οι δικές μου δεν είναι για τις πατάτες τις τηγανιτές, αλλά για τα γλυκά κάθε μορφής και είδους...
    Στο πρόσφατο ταξίδι, θα έλεγα πως έζησα μόνον με παγωτά!
    Πολλές καλημέρες καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. εγώ πάντως τις τηγανιτές πατάτες δεν τις έκοψα ποτέ σχεδόν ... εκτός απο τις περιόδους που ήμουν έγκυος κ είχα καούρες ... πάντως τηγανίζω μόνο σε ελαιόλαδο και το λάδι δεν το καίω πρίν ... σε κρύο λάδι βάζω τις πατάτες ...

    καλό απόγευμα Πηνελόπη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Δεν μπορώ να πω όχι σε πατατούλες τηγανιτές....οπότε ανακουφίστηκα τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πηνελόπη, είμαι λάτρης της τηγανητής πατάτας αλλά όπως και τόσοι άλλοι, την αποφεύγω γενικά. Βέβαια, στην Ολλανδία η τηγανητή πατάτα είναι Νο1 σνακ και οι πειρασμοί αμέτρητοι. Να'σαι καλά που μας έδειξες το άρθρο. Θα μας απαλλάξει από τις αναθεματισμένες τις ενοχές.
    Με ριγανίτσα πάνως είναι οι καλύτερες για μένα!
    Μάγδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. επιτέλους ένα υπέροχο άρθρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πάω να φτιάξω μια τηγανιά πατάτες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Λάθος ώρα το διάβασα το ποστ σου Πηνελόπη μου...θα το ξαναδιαβάσω αύριο,προς το μεσημέρι,την ώρα του φαγητού...λολ
    φιλιά πολλά και ευχές για καλό Πάσχα...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αφροδίτη μου, εγώ απλώς "βαριέμαι" και ελαφρώς μου "μυρίζει" το τηγάνισμα, γι' αυτό και τις προτιμώ με την μέθοδο του φούρνου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΕύαΖ. μάλλον όλοι οι funs των τηγανιτών πατατών, ανακουφίστηκαν κάπως με τούτο το άρθρο καθώς και τα αποτελέσματα της έρευνας :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μάγδα μου όντως έχω διαβάσει για το οτι στην Ολλανδία οι τηγανιτές πατάτες είναι το νούμερο 1 σνάκ...Μένει ένα ταξίδι σ' αυτά τα μέρη για να δούμε κι' αυτήν την πλευρά του :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ε. μ .τα εύσχημα ανήκουν στην εφημερίδα που το δημοσίευσε και ίσως δεν είναι και η μόνη. Απλώς αυτήν έτυχε να διαβάσω εγώ.
    Καλή σου μέρα και καλή Ανάσταση εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Κική μου, τώρα πια θα την έχεις φτιάξει και θα την έχεις φάει...Πάμε για την επόμενη λοιπόν :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Βιβή μου, κάτι τέτοια κάνω κι' εγώ :-)) Διαβάζω σε λάθος ώρες και μετά μέχρι να φτάσω στο σπίτι μου, έχω πλάσει με το μυαλό μου τις άπειρες εκδοχές συνταγών...κα δεν ξέρω τι να κάτσω να φτιάξω.
    Να σαι καλά.
    Καλό Πάσχα και σε σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή